Intuityvus valgymas ir svoris

Tyrimai rodo, kad žmonių, kurie vadovaujasi intuityvaus valgymo principais, svoris būna mažesnis

Atsikratykite įkyrių minčių apie maistą ir svorį

Žmonės, kurie susidomi ir pradeda Intuityvaus valgymo terapiją, dažniausiai prieš tai būna išbandę daugybę dietų ir/ar svorio metimo programų. Vieni nesėkmingai bando sulieknėti keletą metų, kiti – didesnę savo gyvenimo dalį. Dietos, dietinis mąstymas, įvairios rekomendacijos ir nurodymai taip įtraukia ir supančioja žmogų, kad jis nebepasitiki savimi, kad galės kada nors gyvenime normaliai valgyti. Intuityvaus valgymo proceso metu pasiekiami labai svarbūs rezultatai – nebevargina įkyrios mintys apie maistą ir svorį, valgai, ko nori ir ką mėgsti, nebepersivalgai, labiau pasitiki savimi.

O kas gi darosi su svoriu?

Dietos, maisto ribojimas sulieknėti nepadeda. 95 – 98 procentai žmonių po dietos atgauna buvusį svorį, du trečdaliai jų priauga daugiau nei svėrė prieš dietą. Kūnui visai nesvarbu, kad badaujate savanoriškai, badas ar nepakankamas maisto kiekis yra didelis stresas organizmui. Tiek žmogaus, tiek gyvūnų biologija yra tokia, kad apribojus maistą, t.y. valgant mažiau nei reikia kūnui, po kiek laiko persivalgoma. Nesvarbu kada – tą pačią dieną, po savaitės ar keleto mėnesių – persivalgymai neišvengiami. Svoris dėl persivalgymų didėja. Intuityvus valgymas padeda atsikratyti persivalgymų. Dėl to svoris, jei jis per didelis, pradeda mažėti. Jis tiesiog neturi kitos išeities! Tyrimai rodo, kad žmonių, kurie vadovaujasi intuityvaus valgymo principais, svoris būna mažesnis, jie labiau patenkinti savo kūnu, yra sveikesni.

„Iš patirties žinau, kad laikytis dietos iš esmės reiškia, jog greitai jos nebepavyks laikytis. Būti „gera“ ir atsisakyti nesveiko maisto pavyksta, bet po to seka persivalgymai, kuomet kemšu visus kaloringus, riebius patiekalus – dažniausiai tuos, kurių sau neleisdavau valgyti. Ir vėl jaučiuosi bejėgiškai ir beviltiškai, kad negaliu susivaldyti.“

Tai klientės, pradėjusios Intuityvaus valgymo terapiją, žodžiai

Įsivaizduokite gyvenimą be nuolatinio bandymo kontroliuoti svorį?

Gyvenimą be taisyklių, be nurodymų, ką galima ir ko negalima valgyti, ko ir kiek valgyti, nuolatinio svėrimosi, prisivertimo sportuoti? Kai atsikeli ryte ir jautiesi gerai? Galvoti apie maistą tik tuomet, kaip išalksti, o ne nuolatos? Nebeskaičiuoti kalorijų ir nebejausti kaltės, kad valgei? Mėgautis maistu, valgyti, ką nori, jaustis energinga? Intuityvus valgymas siūlo gyvenimą be dietų.

Po gydymosi pasikeis jūsų:

Intuityvaus valgymo proceso metu pasiekiami labai svarbūs rezultatai – nebevargina įkyrios mintys apie maistą ir svorį, valgai, ko nori ir ką mėgsti, nebepersivalgai, labiau pasitiki savimi.

Savijauta

Mėgausitės valgymu, valgydami nejausite kaltės ar savigraužos, išmoksite atskirti biologinį alkį nuo emocinio, pasitikėsite savo kūnu pasirinkdami maistą.

Mąstymas

Labiau pasitikėsite savimi, gerbsite ir vertinsite savo kūną, jus liausis kankinusios nuolatinės įkyrios mintys apie maistą ir svorį, racionaliai vertinsite žiniasklaidoje pateikiamą informaciją apie mitybą.

Svoris

Liausitės persivalgyti ir naudoti maistą susitvarkyti su emocijomis, dėl to svoris sumažės. Intuityvus valgymas nėra svorio mažinimo programa, tačiau nustojus persivalgyti ir naudoti maistą emocijoms reguliuoti – svoris gali sumažėti.

Registruokitės į konsultaciją

Pirmos individualios konsultacijos kaina 60 Eur, pakartotinės – 50 Eur. Per pirmą konsultaciją aptarsime gydymo programą ir reikalingų konsultacijų kiekį.

    Pasirinkite konsultacijos tipą:


    Straipsniai

    Sužinokite daugiau skaitydami gydytojos straipsnius svarbiausiais valgymo klausimais

    Vadinamoji priklausomybė nuo maisto

    Pradėkime nuo esmės – negalime vadinti priklausomybe to, kas palaiko mūsų gyvybę. Negalime gyventi be maisto. Negalime gyventi be deg …

    Skaitykite daugiau

    Kodėl dietos neveikia?

    Dar 1945 – 1946 m atlikto Minesotos pusinio badavimo eksperimento metu pastebėta, kad žmogui apriboti savo maitinimąsi, badauti, valgy …

    Skaitykite daugiau
    Apie atsakingą valgymą
    Šventės ir svoris: priaugti svorio per šventes – nėra taisyklė
    Tabletės lieknėjimui? Ačiū, ne!

    Dažniausiai užduodami klausimai

    Dažniausiai užduodami klausimai apie intuityvų valgymą į kuriuos atsako gydytoja dietologė Aušra Jauniškytė – Ingelevičienė

    Ar galimos nuotolinės konsultacijos?expand_more

    Taip, vyksta ir nuotolinės Intuityvaus valgymo konsultacijos.

    Iš pradžių rekomenduojamos dažnesnės konsultacijos, kas 1–2 savaites. Po kiek laiko susitiksime rečiau, kas 2–4 savaites, daugiau mokysitės savarankiškai.

    Intuityvaus valgymo mokymosi procesą sudaro penkios stadijos, kurias kiekvienas įveikia savo tempu:

    1. Pasirengimas

    2. Tyrinėjimas: sąmoningas mokymasis ir malonumo siekis

    3. Formavimasis

    4. Intuityviojo valgytojo prabudimas

    5. Paskutinė stadija: malonumo branginimas

    Grįžimas prie Intuityvaus valgymo yra labai individualus procesas. Tam, kad pokyčiai įvyktų ir taptų ilgalaikiais, reikia pakankamai laiko. Programa trunka tiek, kiek reikia išmokti maitintis intuityviai: kai nebelieka destruktyvaus emocinio valgymo, kūnas išmoksta išgirsti savo tikruosius poreikius ir pagerėja bendra savijauta. Programa gali trukti nuo kelių mėnesių iki kelerių metų. Vidutinė trukmė – 4–5 mėnesiai.

    Sergant valgymo sutrikimais, Intuityvus valgymas yra labai naudingas. Dažniausiai jis naudojamas vėlesniuose gydymo etapuose. Gydymosi pradžioje dėl didelio apetito sutrikimo rekomenduojamas „mechaninis“ valgymas (valgymas, neatsižvelgiant į savo alkio ir sotumo pojūčius). Vis dėlto, Intuityvaus valgymo principus, padedant specialisto, galima sėkmingai pritaikyti ir nuo pat pradžių. Norint sužinoti, kada „mechaninį“ valgymą galima pakeisti Intuityviu (arba juos derinti tarpusavyje), būtina atpažinti svarbius požymius. Tai gali padaryti tik valgymo sutrikimų specialistas. Turėdami bet kokių klausimų ar abejonių, būtinai pasikonsultuokite – mielai padėsiu.

    Intuityvus valgymas – tai moksliniais įrodymais pagrįstas modelis, dinaminė 10–ties principų integracija tarp kūno ir proto. Ši integracija veikia dvejopai: skatindama sąmoningą reagavimą į kūno pojūčius arba pašalindama priežastis, trukdančias suprasti ir reaguoti.                   

    Suaktyvintas sąmoningas reagavimas leidžia atpažinti ir suprasti savo kūno poreikius: jausmus (emocijas, kurios sukelia kūno pojūčius), būsenas (mieguistumą, nuovargį), fiziologinius valgymo signalus (alkį, sotumą).

    Taip, sergantys tiek 1-ojo, tiek 2-o tipo cukriniu diabetu gali maitintis intuityviai, vadovaudamiesi savo alkio ir sotumo pojūčiais bei rinkdamiesi mėgstamą maistą. Moksliniai tyrimai rodo, kad Intuityvus valgymas pagerina glikemijos kontrolę.
    Be to, asmenys, sergantys cukriniu diabetu, yra labiau linkę sirgti valgymo sutrikimais ar turėti sutrikusį valgymą, o šias problemas ir sprendžia Intuityvus valgymas.

    Intuityvaus valgymo tikslas yra padėti nutraukti dietų, maisto ribojimo ir persivalgymo ciklų fiziologines ir psichologines pasekmes. Jis padeda gyventi taikoje su maistu, savo kūnu, poreikiais.  Jūs nustosite nerimauti dėl maisto, „sveikos mitybos“ ir galėsite mėgautis maistu be jokio kaltės jausmo. Intuityvus valgymas naudingas ir fizinei sveikatai. Atliktos apklausos ir mano ilgametė patirtis rodo, kad žmonės, kurie maitinasi intuityviai, džiaugiasi geresne savijauta, sumažėjusiu cholesterolio kiekiu kraujyje ir mažesniu kraujospūdžiu. Be to, Intuityvų valgymą prisijaukinę žmonės įgyja geresnius maitinimosi įpročius, labiau rūpinasi savo sveikata ir dažniau mankštinasi.

    Taip, atlikta pakankamai daug tyrimų, įrodančių Intuityvaus valgymo naudą. Šiuo metu yra atlikta apie 100 mokslinių studijų apie Intuityvų valgymą įvairiose pasaulio šalyse.