Dažnai užduodami kausimai apie Intuityvų valgymą


Klausimas:  Kam reikalingas Intuityvus valgymas, ar  neužtenka tiesiog sveikai maitintis?

Atsakymas: Intuityvaus valgymo tikslas yra padėti nutraukti dietų, maisto ribojimo ir persivalgymo ciklų fiziologines ir psichologines pasekmes.

Intuityvus valgymas nėra „nesveika mityba“, priešingai – tai pats tinkamiausias maitinimosi būdas. Dietos ir panašūs į ją dalykai („žiūriu, ką valgau“, „nevalgau po tam tikros valandos“, „valgau tik sveiką maistą“ ir pan.) tik sustiprina tai, kas ir yra didžiausia problema – dietinį mąstymą. Visi šie dalykai siūlo taisykles, ribojimą, gerų ir blogų produktų sąrašus, bausmes už „prasižengimus“, t.y. siūlo apgauti kūną. Bet neįmanoma apgauti savo fiziologijos. Tuo tarpu Intuityvus valgymas skatina klausytis, pažinti, suprasti ir leisti kūnui sureguliuoti svorį.

„Švelni mityba“ yra dešimtasis Intuityvaus valgymo principas. Prie jo pereinama, kai susidraugajama su maistu. Jei pradėtumėme nuo šio principo, tai būtų tiesiog dar vienas taisyklių rinkinys, kuris sustiprintų dietinį mąstymą. Dietinis mąstymas tik sukelia kaltę, jis neskatina keistis.


Klausimas: Jau dabar mano svoris yra didelis, nors nuolat riboju maistą. Ar aš nepriaugsiu svorio, jei nustosiu kontroliuoti, ką ir kiek valgau?

Atsakymas: Intuityvaus valgymo dėka jūs nustosite riboti maistą, maistas nebebus priešas ar grėsmingas dalykas. Kai nustosite nuolat nerimauti dėl maisto ir svorio, jūs jau pasijusite geriau. Kadangi liausitės persivalgyti, svoris pradės mažėti ir taps normaliu. Intuityvus valgymas nežada „reklaminių“ stebuklų, tikrai nenumesite 20 kg per savaitę ar dvi. Tačiau išmokę intuityviai maitintis, galėsite visą gyvenimą mėgautis maistu be kaltės ir nesijaudinti dėl svorio.


Klausimas: Kiek laiko reikės lankytis konsultacijose, kiek trunka programa?

Atsakymas: Kiekvienam labai skirtingai. Intuityvus valgymas yra psichoterapijos rūšis, vadinamoji mitybos terapija. Terapija nėra paskaita ar vien žinios, daug dėmesio skiriama patyrimui, todėl neužtenka vienos ar keleto konsultacijų. Iš konsultacijų išsinešite visai kitokios patirties. Reikės laiko pokyčiams įvykti, bei padaryti juos ilgalaikiais. Be to, kiekvieno žmogaus tempas ir gebėjimas keistis yra skirtingas. Terapija gali trukti nuo kelių mėnesių iki kelerių metų.

 

 

Klausimas: Mano gydytojas man liepia numesti svorio.  Aš visą gyvenimą kovoju su svoriu ir jau pavargau. Noriu tiesiog normaliai valgyti ir negalvoti nuolat apie maistą. Ką man daryti?

Atsakymas: Intuityvus valgymas kaip tik jums! Jis ir padės jums pagaliau nebekovoti su svoriu, nebegalvoti nuolat apie maistą.

Jums nebūtina mažinti svorį, jei norite būti sveika. Tyrimai rodo, kad svorio svyravimai (numetimas ir vėl priaugimas) daug labiau kenkia sveikatai nei nutukimas. 95 – 98 procentai numetusių svorio vėl jo priauga.  Lieknas žmogus nebūtinai sveikesnis už didesnio svorio žmogų. Jei žmogus nesimankština, nuolat patiria stresą, netinkamai maitinasi, nors ir yra lieknas, jo sveikata bus prastesnė nei stambesnio, tačiau reguliariai besimankštinančio, išsimiegančio, tinkamai besimaitinančio žmogaus. Svoris nėra vienintelis kriterijus, parodantis ar žmogus sveikas ar ne. Intuityvus valgymas padės geriau jaustis. Kadangi valgysite pagal kūno poreikius – pagerės sveikata.

 

 

Klausimas: Aš nemėgstu sportuoti. Kai metu svorį turiu prisiversti eiti į sportą klubą. Ar lankantis konsultacijose privalėsiu vėl pradėti sportuoti?

Atsakymas: Dietos ir svorio metimo programos pateikia krūvas taisyklių ir prievartos. Intuityviame valgyme prievartos nėra. Intuityviame valgyme mankšta, judėjimas nenaudojami nei kaip prievarta ar bausmė už suvalgytą maistą, nei kaip kalorijų deginimo priemonė. Mankšta naudinga visiems žmonėms, jauniems ir seniems, liekniems ir apkūniems. Tai dalis sveikos gyvensenos. Judėjimas ir mankšta gali teikti džiaugsmą, padėti rūpintis ir puoselėti sveikatą. Priverstinis sportas sveikatai naudos neatneša (svorio sumažinti taip pat nepadeda).  Jei sportuojate tik tada, kai bandote sulieknėti, ribojate maistą, noras sportuoti greitai sumažėja vien dėl fiziologinių priežasčių – energijos trūkumo. Mankštintis nebus privaloma.